Jumaat, 30 Oktober 2009

ANTOLOGI PUISI "DARI JENDELA ZAMAN INI"

Rakan-rakan penyair yang dihormati.
Inilah buku yang saya maksudkan dan baharu sahaja dilancarkan di Singapura sempena Singapore Writers Festival anjuran NAC. Buku ini diterbitkan oleh Institut Terjemahan Negara Malaysia (ITNM) dan NAC. Antologi puisi ini merupakan himpunan puisi penyair Malaysia yang berusia 45 tahun ke bawah dan mereka yang karyanya terpilih merupakan penyair yang pernah memenangi sekurang-kurangnnya satu anugerah sastera kategori puisi. Himpunan puisi daripada penyair Malaysia dan singapura ini merupakan jambatan baharu yang bakal mengeratkan lagi kerjasama kedua-dua negara di dalam bidang bahasa dan sastera.

Saya sebagai penyusun dan juga mewakili teman-teman penyair Malaysia khususnya kerabat PENA yang diamanahkan untuk memilih puisi dan penyair ingin memohon maaf banyak-banyak sekirannya karya anda tidak terpilih. Dalam jangka waktu yang singkat dan suntuk, saya bersama-sama Dato' Baha terpaksa mengejar tuntutan penerbitan yang mendesak.

Untuk pengetahuan rakan-rakan penyair yang karyanya ada di dalam antologi ini harap bersabar. ITNM sedang mengusahakan proses pengiriman naskah penulis kepada penyair yang terlibat. Buku ini yang dicetak sebanyak 2oo naskah khusus untuk majlis pelancaran di NAC baharu-baharu ini telah habis dipasaran. ITNM sedang menguruskan pencetakan seterusnya untuk pasaran Malaysia.

Nikmatilah antologi puisi DARI JENDELA ZAMAN INI. Maaf atas kekurangan dan kelemahan ini.

1 ulasan:

NASSURY IBRAHIM berkata...

Lupa nak tanya hari tu. Antologi ni boleh dapat kat mana?