Rabu, 30 Mei 2007

Ujian Kesabaran

i
Syukur. Aku masih diberi waktu untuk meneruskan saki-baki kehidupan yang kian meracu dalam fikiran. Hampir empat hari kesihatan terganggu dek demam campak tubuh badan terasa lesu dan merimaskan. Inilah ujian Tuhan kepadaku sebagai peringatan bahawa sakit dan mati itu boleh datang seperti cahaya dan angin manakala pergi seperti kura-kura. Sesekali apabila mengingati ujian sebegini, terasa bertapa lemahnya diri ini. Ujian yang tidak seberapanya itu, kadang-kadang menjadikan aku resah yang tak mementu.

YA RAB, TERLALU BANYAK YANG KAU BERI. BAGAIMANA HARUS AKU MEMBALASNYA?

ii
2-8 jun aku di Jakarta. Perjalanan kali ini atas urusan KPM. Aku mewakili KPM untuk melihat sekolah swasta SMA SOEDIRMAN dan P&P di Universitas Indonesia. Mewakili KPM mungkin menjadi tugas baharu dan berat bagi aku. Aku bimbang sebab terlalu banyak bercakap tentunya akan menzahirkan dosa-dosa yang tidak diinginkan. Moga Allah akan sentiasa di sisi.

iii
entah kenapa sejak akhir-akhir ini, ingatanku kepada seorang rakan lama sering datang dan pergi dalam fikiran. ke manakah kau menghilang?

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

selamat ke jakarta. semoga selamat tiba dan kembali.