Selasa, 1 Mei 2007

SELEPAS KE PESTA BUKU ANTARABANGSA KL

i
Berkesempatan ke pesta buku bersama-sama Rahimidin, Lutfi, Saifulizan Yahya, dan Saleeh Rahamad sabtu lalu banyak menemukan aku dengan buku-buku baharu. Tanpa disedari aku telah berbelanja hampir rm400 untuk membeli buku-buku yang idam-idamkan selama ini. Aku bersyukur kerana dapat memiliki kitab-kitab kuning yang ditulis dan dicetak semula. Tulisan para ulamak Melayu yang dahulu diharamkan kini boleh didapati. Insyallah, selepas ini aku akan menekuni kitab-kitab itu selepas ini.
ii
Cuti panjang kali ini telah menemukan aku dengan rakan sepengajian ketika di MPLP dahulu. Dia yang amat akrab dan pernah sama-sama berkongsi makan nasi bungkus itu kini mengajar di Kedah. Dia banyak mengungkap kembali kisah kejujuran dan kenangan lalu. Fuhh! Bahagia rasanya.
iii
Aku agak sibuk minggu depan. 4 Mei aku ke Terengganu untuk bengkel Minggu Penulis Remaja (MPR) DBP Wilayah Timur. 7-10 mei aku ke Kundasan, Sabah. Tentu ini mengamit kerinduan kepada tanah KL yang banyak mengajar erti rindu dan cinta.
Salam.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

agak2 komen pun. jangan nanti lain jadinya