Jumaat, 11 April 2008

i
Seminggu menyepi kerana saya dihambati tugasan rutin seharian. Dikejar bayang-bayang kemudian cuba menyorok di balik bayang-bayang amat meletihkan.
ii
(Dengan izin - saya petik satu komentar daripada pengunjung blog seorang teman - kuda-kepang.blogspot.com. Saya perturunkan sepenuhnya untuk kita fikirkan bersama-sama)
Datuk,
Kalau sebelum ini saya ada menyatakan pandangan berkenaan isu semasa melibatkan UMNO, dan Raja2 Melayu. Maka, sayugia dimaklumkan bahawa pandangan itu tidak menunjukkan bahawa saya menyalahkan kepimpinan UMNO semasa sahaja. Apa yang penting dan perlu disedari oleh semua pemimpin dan bekas pemimpin UMNO, bahawa mereka sebenarnya TERLIBAT SAMA secara langsung atau tidak langsung dalam polemik yang sedang melanda. Untuk itu ingin saya mengingatkan kepada individu yang begitu pandai mengatakan 'Melayu Mudah Lupa'dan menjadikannya begitu popular supaya TIDAK BUAT-BUAT LUPA perbuatan mereka semasa BERKUASA suatu ketika dulu. Janganlah pandai menyalahkan kepimpinan sekarang sahaja yang sememangnya bersalah pun tetapi perlulah mencermin diri mereka juga agar kerosakan yang wujud sekarang ini yang juga berpunca daripada 'Dia' atau 'Mereka' tidak sekadar dipikul oleh AAB sahaja.
Rakyat yang tidak 'BUTA', 'PEKAK' mahupun 'DUNGU' sememangnya faham akan situasi ini. Ini tidak juga bermakna PEMBANGKANG yang sedang selesa menguasai beberapa negeri akan terlepas daripada pandangan mata dan penilaian kami. Kuasa yang diterima oleh mereka, pada pandangan saya bukanlah bermakna Mereka cukup berkuasa untuk membuat apa saja tetapi sebagai eksperimen rakyat terhadap sejauhmana kata janji mereka boleh dipegang atau adakah mereka sama sahaja dengan parti politik perdana yang semakin kelam ditelan mendung. Saya percaya sekiranya kedua2 alternatif barisan parti ini tidak mampu memahami dan mendukung aspirasi rakyat, maka jangan TERKEJUT jika rakyat mencari alternatif lain yang tidak ada kaitan dengan kedua2nya. Rakyat semakin muak dengan pelbagai isu yang melanda. Adakah Ahli dan parti politik dilahirkan dan dilantik demi melahirkan negara yang aman, damai dan makmur. Atau mereka hadir sekadar ingin sama2 berebut-rebut mendapatkan bahagian masing2 dalam memamah harta rakyat dan negara.
Jangan ingat, dengan memburukkan seseorang maka yang lainnya akan terselamat dan diterima dengan mudah. Kerana terpalitnya seekor kerbau dengan lumpur, maka kawan2nya yang lain akan tetap terpalit juga. Adakah berbeza antara mereka, kerana LUMPUR TETAP LUMPUR.Maaf Datuk sekiranya luahan rasa saya agak panjang lebar, tetapi itulah apa yang saya percaya tersemat dalam hati dan jiwa sebahagian besar rakyat jelata. Kami melihat bagaimana begitu gelojohnya ahli2 politik kerajaan mahupun pembangkang memainkan pelbagai isu demi meraih satu undi daripada kami. Setakat ini kami masih menaruh harapan, janganlah sampai nanti tiada lagi harapan yang mampu kami beri kepada mereka ini
Mohon keikhlasan Datuk untuk memaparkan luahan hati saya ini. Semoga difahami oleh para pemimpin politik sama ada PRO KERAJAAN MAJORITI atau pun PEMBANGKANG.
:-Terima kasih sdr tinta laser.
P/s
Pendapat ini ikhlas, menarik dan jujur. Fikir-fikirkanlah....

Tiada ulasan: