Jumaat, 9 Oktober 2009

SALAM TANAH BANDUNG

RASANYA macam baharu semalam ke Bandung, hari ini bangun pagi dah sampai tanah Bandung lagi. Tapi yang kedengaran pagi ini hanya suara pembersih kamar, "pak, bersih kamarnya pak?". Wah, saya bergegas bangun sebab rupa-rupanya dah terlepas subuh. Masya-Allah. Jam sekitar 8.50, acara di Universiti Pendidikan Bandung (UPI) kampus Sumedang mungkin sudah bermula. Meeting MOU yang melibatkan aku, macam mana agaknya?.

Bergegas dan bersiap kemudian segera ke urusan utama mengjengkelkan. Nasib baik Bandung tak jem macam Kuala Lumpur. Jika tidak nahas aku dibuatnya. Sampai di perkarangan UPI, syukur masjils bemum bermula. Kepala kantor belum sampai lagi. Aku menarik nafas lega.

Aku teringat kerja-kerja PhD yang aku tukangi malam tadi. Aduh, banyak lagi yang tertulis dan belum terbukti kesahihannya! Nak menulis satu hal, nak buktikan kesahihannya juga satu hal. Aduhhhhhhhh!

Semalam di airport (bandara) , aku tak sempat jumpa Dewi (kawan rakan saya di tanah air). Hehehehehe.

Hari ini, esok dan ahad mungkin seharian lagi di UPI. Ya ampunnnnn!
Mampus gue?

5 ulasan:

benuasuluk berkata...

pak dosen, kalau pening-pening, pi la belasah batagor sepinggan dua, :)

Rahimidin Z berkata...

Hati hati dengan buluh runcing dan lontaran batu-batu.

SATIRA + KACAU berkata...

Meeting je sudahla. Jgn sambilkan dengan benda lain pulak. Ha. ha.

Rusdi Abd Rahman berkata...

Pak,
Dah ke Bandung rupanya, hati-hati nanti dibaling batu-batu keras dan buluh runcing nanti lemas dalam tarian pendet ya pak... jaga-jaga juga dengan BENDERA!

NASSURY IBRAHIM berkata...

Aku dah siap cerpen lawan buluh runcing. Tajuk "Pak Kaduk" sempena peribahasa Kaduk Naik Junjung. Belum hantar mana-mana lagi.