Selasa, 18 September 2007

BERSAMA-SAMA FAISAL TEHRANI

i
Maaf aku tak dapat masukkan gambar aku bersama-sama Faisal Tehrani (FT) sebab gambar yang aku ambil tak cantik. HP bermasalah.

Aku sebenarnya bersama-sama FT menjayakan Diskusi kecil 1515 di Fakulti Pengajian Pendidikan. Dia kali ini lebih banyak memberi input tentang novelnya itu. Apa yang boleh aku simpulkan ialah dia seorang lelaki yang penuh istiqamah. Selamat berjihat FT. Dunia yang kita pilih adalah dunia dakwah yang lain. Moga Allah terima semua usaha kita di dunia ini. Sesuatu yang aku teruja ialah apabila dia bertanya "sejarah itu sebenarnya milik siapa?".

Pemimpin boleh mencipta sejarah baharu mengikut apa yang disukainya. Justeru, sejarah yang sebenar hanya ada pada orang yang terlibat ketika itu. Sejarah hanya dapat dibuktikan kebenarannya apabila individu terbabit mengalami sendiri. Sejarah tidak dapat dikongsi jika diputarbelitkan.

Kerana sejarah sering diselewengkan makanya aku melihat dia lebih suka bermain dengan karya bersifat sejarah.

ii
Tanpa disedari selepas majlis itu, aku bersembang hingga jam 12.30. Dia banyak berkisah tentang alam yang aku perlu menjadi lebih berhati-hati.

Terima kasih Faisal Tehrani. Salam ukhwah dan jihat dalam istiqamah.

Tiada ulasan: