Ahad, 15 Julai 2007

SYUKUR ALLAHAMDULILLAH


i
Aku akhirnya berjaya juga merasai nikmat daripada anugerah Allah. Selama ini aku sering berdoa dan bermunajat agar cita-cita untuk beralih arah tugas atau menikmati sebuah kehidupan yang lebih mencabar. Kini, Allah telah menyediakan ruang dan tempat untuk aku lalui. Inilah kebesaran dan rahmat Allah. Tanggal 9 Julai bermulanya satu cerita baharu dalam hidup aku. Menjejakkan kaki dengan jawatan baharu dan serba mencabar menyebabkan hati aku berdetik, "bolehkah aku hidup dalam dunia universiti? Menjadi pensyarah dan mengajar sekumpulan manusia yang bakal menjadi guru. Jika sebelum ini sasaran aku hanya kepada pelajar SBP yang pasti akan ke luar negara; kali ini sasarannya lain pula.

Mungkin ini adalah hidayah Allah untuk aku. Allah menyuruh aku bermuhasabah diri dan menjadi manusia yang insani. Aku juga harus berterima kasih kepada Hj. Naffi Mat dan Dr. Roslan Baki yang sanggup berjuang untuk memastikan aku menjadi warga UPM. Terima kasih untuk kalian. Aku tak tahu bagaimana harus membalasnya.

ii
UPM merupakan satu persekitaran baharu dalam hidup aku. Kalau tahun 1995 aku pernah menjadi warganya selama sebulan sebelum melarikan diri ke UM; tidak pernah melemahkan semangat aku. Aku perlu lebih waspada dan hati-hati meniti perjalanan yang masih jauh dan panjang ini.

Terima kasih Ya Rabb. Terima kasih semua.




Tiada ulasan: